Pages

BUNKFACE - soldier _sebuah karya tempatan bertaraf dunia_


satu lagu yang benar-benar membuatkan mat puisi meremang dan kagum dengan hasil kreativiti anak-anak muda Malaysia ini.

lontaran jelas Sam amat-amat berkesan dan ternyata beliau kini sudah pandai mengawal suara dan memanipulasikan kelantangan suaranya dengan cara universal.

kagum....!


You are a soldier


A rising sun
Wait for the heyday
Look far away
And believe in yourself
Your name’s on a shelf
A legend


You are a soldier


The chosen one
Bring back the heyday
Look far away
With respect and decay
Forever we’ll stay
Together


Chorus


And singing life is all that we need
But the lies is all that we see
Raise your hands high up in the sky
Missing secrets you will find
In your heart


You are a soldier


Light up the night
We are the soldiers
We’ll stand and fight
At the end of the day
Forever we pray
For the legend (the legend)

Ulang Chorus 3X
lirik lagu bunkface - soldier ini juga membawa makna yang amat-amat mendalam.

menyatakan tentang askar yang dalam
 perjuangan untuk menjulang panji kehidupan dan berjuang ke titisan 
akhir. nama mereka akan dijulang menjadi legenda dalam sejarah hidup mereka sendiri. 
walaubagaimanapun, penipuan yang bakal mereka lalui hanya akan terjawab 
andainya mereka percaya pada ketulusan hati mereka.
merekalah yang mewarnai hidup kita
dan doa dipanjatkan 
untuk mereka. 

sumber lirik daripada 1liriklagu.com

7 comments:

EDDY DY said...

mula2 dengar suara dorang dulu aku ingat dorang ni kmpulan indie dari USA tpi rupanya dari Malaysia...

Amri Bahruji matPuisi said...

hahaha... yup.. itu y aku mula2 ingt mase mula2 kenal bunkface.. tpi skang ni, dgr je sore sam tu.. aku mmg da tau, mereka ni kumpulan BUNKFACE.. :)

hafizanmohd said...

setuju lagu ni awsome, frst time dgr sgt wow

Amri Bahruji matPuisi said...

hafizanmohd::> memang... meremang giler dgrnye.. bole kalah green day,.. hahaha

makdara terdiva said...

akak pun minat bunkface ni wlaupun sudh menjadi remaja purba..huhu

Amri Bahruji matPuisi said...

akak dara::> hahaa.. relax ar.. biar umur mcm remaja purba, tapi hati tetap remaja gila2.. ahaks..!

noazhatori said...

alamak bro..

influence dari aku ke??

hahaha~

anyway, good song, ain't it??