Pages

sorry. aku bukan boneka kau..!

sorry..! 

aku bukan boneka yang kau sandarkan apabila kau bosan..! hidup aku di sini punyai agenda tersendiri. aku sibuk untuk mencatur ruang hidup ini agar penuh dengan rasa cinta tanpa terpaksa.

jangan sesekali untuk terus mencari aku apabila kau bosan dengan duniamu. tiada tempat untuk itu. aku bukan boneka yang akan kau peluk apabila kau mahu tidur. jangan peluk aku jika kau mahu lupakan segala peristiwa ynag berlaku pada hari itu. aku bukan tempat untuk kesat ''air liur'' mu.

jangan sesekali peluk aku jika tiada lagi boneka lain lari darimu. aku bukan untuk itu. aku bukan boneka yang kau bersihkan segala habuk selepas kau sumbat aku berkurun lama di dalam gerobok usang emak kau.! jangan kau sesekali cakap pada aku bahawa kau rindu aku..! hati aku dah benci pada kau..!

jangan sesekali kau cuba beritahu aku bahawa kau sudah bosan dengan hidup ini. jangan keluar dari kata-kata busukmu untuk semata-mata mengatakan bahawa aku boneka yang sering terngiang di dalam fikiranmu yang sempit dan terlalu tersepit. aku bukan tempat untuk kau ucapkan kata-kata manis di saat kau bosan dengan boneka-boneka busuk kau itu.

aku tahu boneka-boneka kau itu sudah sembam dikerjakan kau.!

bodoh..! 

aku bukan untuk kau lagi. jauhi aku jika kau betul-betul anggap aku ini boneka dikala kesepian. tak pernah kau ucap terima kasih pada aku. tidak pernah kau kucup dahiku dikala kau sayang aku. walaupun aku tahu, itu palsu!. kau syaitan.!

benci kau..! jauhi aku..! 

AKU BUKAN BONEKA KAU..!


ini aku. 

tolong jangan ajar aku jadi seperti ini..!


6 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

pagi2 dah ce entri ni..nice...tq..ada isi tersurat dan tersirat utk kesedaran

noazhatori said...

dipermainkan? diperbonekakan?

sabar..ujian dari Tuhan..

manusia mmg bgitu..

Amri Bahruji matPuisi said...

nur hawa::> tanks.. sbnrnye da stat buat kul 12 mlm tadi.. tpi wifi xde.. huhuhu.. entry ni mmg ade mksud. kalu die bace, padan muke die.. huhuhu

ijat::> tau xpe.. tu y x puasr ati dpt org mcm tu.. banzaiii! kan saje.. :D

Nur Hawa Mohd Zin said...

owh ni 'khas & istimewa' utk someone lah ye...heheheh...hope dia bace..

Amri Bahruji matPuisi said...

hawa::> hpadan muke die.. eheehe..

dinda.teJa said...

ssssuuuuuke sangat :)